بیشتر بخوانیدبیشتر بخوانید

خیلی از داوطلبان از گرفتن نتیجه نا‌ امید‌ شدن و قابل درک هست.

دلیل اصلی نا امیدی در کنکوری ترس از شکست و مواجه شدن با ضعف های درسی و آموزشی است. این عمل باعث ایجاد خود فریبی در داوطلبان میشود و مدام رفع مشکلات درسی را به زمان و وقت دیگر موکول میکنند که نتیجه ای نخواهد داشت

اما توجه داشته باشید، تصمیم با شماست که باعث می شود جزو رتبه‌های برتر باشید یا نباشید.

لطفا در نظر داشته باشید، استمرار شما تا کنکور می‌تونه در تراز و‌ نتیجه کنکورتون تاثیر بگذارد.

ناامید شدن اصلا چیز عجیبی نیست و باید بدانید به جز شما، ‌افراد زیادی هستند که ناامیدی در سال کنکور را تجربه می‌کنند. ممکن است نتیجه بد یک آزمون، درصدهای پایین در برخی درس‌ها و رقابتی که بین شما و هم‌کلاسی‌ هایتان وجود دارد،‌ باعث ناامیدی شما شده باشد.

در واپسین لحظات منتهی به آزمون سراسری ؛گروهی از داوطلبان درگیر توهمات غلطی می‌شوند .تصوراتی که آسیب‌های فراوانی را به همراه دارد. شک و دودلی تمام وجودشان را فرا می گیرد به مطالب خوانده شده اعتماد ندارند.به خود تشر می زنند که باید مجددا از صفر فرایند درس خواندن را شروع کنند.حتی بعضی از این افراد تصمیم میگیرند سال بعد کنکور دهند.

توجه داشته باشید که تفکر مثبت؛سنگر امن یک دانش آموز کنکوری است. تشویش و اضطراب در میدانِ پر رقابت کنکور ، تاثیرات مخرب زیادی دارد استرس باعث تسریع ریزش اطلاعات ذهنی شما می شود.برای ممارست‌های پیشین خود ارزش قائل شوید.

انصراف از ماراتن پیش رو ، بدترین تصمیم ممکنی است که یک داوطلب می تواند بگیرد هیچ تضمینی برای قبول شدن کسی که در این بازه‌ی زمانی عقب نشینی می کند ،وجود ندارد .

تمرکز مهمترین کلید پیشروی دربرنامه ریزی و موفقیت در کنکور است. برای امروز برنامه داشته باش.

فکر به حسرت گذشته تنها نتیجه‌ای که دارد نا امیدی و افسردگی است که باعث می‌شود فرد ترس و استرس آینده را بر روی خود حس کند. به نحوی که مدام بخواهد از آن فرار کند و به اهمال کاری در سال کنکور روی بیاورد.همچنین عدم تمرکز به زمان حال باعث از بین رفتن آن شده و فرد خود را در آینده ای قرار می دهد که باز افسوس گذشته را می خورد.

سخن پایانی:

به یاد داشته باشید امروز همان فردایی است که دیروز منتظرش بودیم و امروز همان دیروزی است که فردا در آن قرار خواهیم گرفت.

توجه: هنگامی که تمرکز فرد در لحظه ی حال از وی گرفته می‌شود انتخاب‌های خوبی نخواهد داشت. انتخاب‌های ما لحظه ی حال ماست